Jeugdfietsen op de weg

Toerfietsen voor de jeugd

Ook nieuwsgierig naar de mtb-afdeling? Klik hier

Jij bent op zoek naar een sportieve en gezellige club en je houdt van buiten zijn en fietsen?
Kom dan eens kijken bij onze Toervereniging.

Kennismaken

Wanneer je het wielrennen eens wilt proberen, is het altijd mogelijk om een paar keer gratis mee te fietsen. Met je eigen fiets; en indien er een passende racefiets iets, kun je daar gratis gebruik van maken. In het voorseizoen en het naseizoen wordt een kennismakingscursus georganiseerd. In 4 ochtenden leer je onder andere welke signalen wij gebruiken tijdens het rijden in een groep, hoe je efficient bochten kunt maken, remmen en een noodstop maken.

Veiligheid

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Je rijdt ten slotte met een groep op de openbare weg (voornamelijk fietspaden maar soms rijdt je een stukje over de weg). De jeugd wordt in principe verdeeld over 3 groepen: een startgroep, een middengroep en een snelle groep. Een enkele keer, bij gezamenlijke activiteiten bijvoorbeeld, worden er groepen samengevoegd. Er rijden altijd 2 of meer begeleiders mee.

Zondagochtend 10:00 uur

Je gaat met een racefiets de verharde wegen op. Elke week wordt er een nieuwe route gereden van 30 tot ca 60 km,  we rijden door de prachtige polders, duinen en nog veel meer! Denk niet dat de ritten te ver of juist te langzaam zijn: we houden altijd rekening met elkaar. Mét een beetje uitdaging uiteraard!

De jeugd rijdt elke zondagmorgen vanaf 10:00 uur. Elke rit duurt ca. 2 tot 2,5 uur. In de winterkou zullen ze wat korter zijn. De groepen hebben halverwege een kleine pauze.

Activiteiten

Naast de wekelijkse ritten, worden er ook extra tochten gemaakt zoals de Geuzentocht of een langere tocht in een andere regio. Sommige tochten hebben een extra activiteit zoals de puzzeltocht,  de oliebollentocht (ja, we rijden het hele jaar rond!). Of rijden langs de roeibaan om onze snelheid op te meten. Vaak zijn die tochten wat langer en soms starten we ergens anders; of we doen mee aan een clinic. In september kun je mee met een fantastisch fietsweekend waar we o.a. een mini-bergklassement rijden.

Fietstechnieklessen worden gehouden en er worden veel tips onderling uitgewisseld over het veilig en schoon houden van je fiets.

Jeugdklassement

We hebben een zomer- en winterklassement. Elke keer dat je komt fietsen verdien je 4 punten. Als je je op tijd afmeld krijg je 2 punten. Laat je niks weten, dan krijg je niks. Ook worden je gereden kilometers bijgehouden. Heb je aan het eind van het klassement de meeste punten? Dan krijg je een mooie beker!

Een bolletjestrui kun je winnen met het mini-bergklassement.

Dus… kijk nog eens rond op onze website; kom eens langs en fiets eens (samen met een vriend of vriendin) met ons mee. Je zult zien dat het hartstikke leuk is!

"Doe je ook mee?"
Frits Verbaarshot
Hoofd jeugdafdeling

Mail ons

Mail ons op jeugd@tvzoetermeer77.nl voor meer informatie of om je aan te melden!

Fietskamp 2019

Countdown Expired!

Veelgestelde vragen

Wij fietsen elke zondagochtend om 10u, met uitzondering van feestdagen en schoolvakanties. Onze vaste startlocatie is ons clubgebouw in het Buytenpark. Vervolgens fietsen we ongeveer 2 uurtjes in de omgeving van Zoetermeer. Soms hebben we dagtochten en fietsen we buiten de regio!

Jazeker! Twee keer per jaar organiseren we een kennismakingscursus. Voor een kleine bijdrage fiets je met ons mee en kan je bepalen of het iets voor je is. Je kan op je eigen fiets meefietsen, maar we hebben ook een beperkt aantal huur racefietsen beschikbaar.

Van alles! Sowieso hebben we 1 keer per jaar het fietskamp. Maar we doen ook veel andere dingen, zoals een spelletjesochtend of dagje Duinrell bij slecht weer. We organiseren dagtochten (waarbij we buiten de regio gaan fietsen) een clinic baanwielrennen (waarbij je echt de baan op mag) en nog veel meer.

Zeker weten. Er is één jeugdactiviteitencommissie die dingen organiseert voor alle jeugd. Daarbij maakt het dus niet uit of je bij de toer of mtb zit. Verder is de toercommissie erg actief; deze organiseert fietstochten voor de gehele vereniging.

Je kan ons meefietsen als je tussen de 8 en 18 jaar oud bent.

Houdt onze website goed in de gaten voor de volgende kennismakingscursus. Kan je niet wachten? Stuur een mailtje naar jeugd@tvzoetermeer77.nl en we kijken wat er mogelijk is.

Clubgebouw