Tochten & routes

Laura 2019

Winter is coming….!
De winter staat voor de deur en de gelegenheden om lekker op de fiets te stappen lijken steeds minder te worden. Maar afgelopen week is het bestuur van de Laura al weer bijeen geweest om voorbereidingen te treffen voor de Laura 2019. Aan de diverse routes wordt gewerkt en wij kunnen u garanderen dat u weer nieuwe plekjes in het Groene Hart zult ontdekken.

Avond Laura 2019

4, 5, 5 & 7 juni

Dag Laura 2019
2, 3, 4 & 5 juni

DAGLAURA 2018

Wat was het warm….! Maar wat hebben we weer genoten. De Dag Laura 2018 werd gekenmerkt door mooi weer, gezelligheid en mooie routes, het was weer een ware reünie. Het feest begint altijd al op maandag als het Avifauna terrein wordt omgebouwd naar het Laura terrein. De oprit wordt gekenmerkt door diverse vlaggen van onze sponsoren en uiteraard onze eigen Laura vlag.

Na bijna een jaar is het voor de vrijwilligers ook een gezellig weerzien, we beginnen de dag dan ook met een bakkie en een praatje. Maar dan moeten we toch echt aan de slag want de eerste deelnemers kunnen zomaar ineens binnen staan. De maandag staat in het teken van rustig in de Laura sferen komen en vooral veel voorpret maar altijd ook een tikje gezonde spanning; zijn de routes wel in orde, zullen we veel deelnemers hebben, hopelijk gebeuren er geen ongelukken en bovenal……horen we aan het einde van de Laura positieve verhalen?

We kunnen concluderen dat afgelopen Dag Laura wederom een succes was en dat de deelnemers genoten hebben van de diverse routes en de bezoeken aan de voorgestelde VVV locaties.

Mochten de benen nu al gaan kriebelen? Kijk op onderstaande website om op de hoogte te blijven van de laatste informatie of schrijf je alvast in.

www.laura-alphen.nl

Uit de oude doos

We stevenen af op een jubileum in de Laura fietstochten en daar willen we tot die datum aandacht aan besteden. In 2019 zullen we de 50ste Avond Laura fietsen door het Groene Hart en dit kun je niet stilletjes voorbij laten gaan. Elk jaar spreken wij vele deelnemers met de mooiste verhalen uit de rijke geschiedenis van de Laura en deze willen wij delen met de lezers van de nieuwsbrief. Maar helaas is de schrijfster van deze nieuwsbrief nog te kort bij de Laura betrokken om mooie verhalen te vereeuwigen dus zoeken wij uw hulp.

Bent u in bezit van mooie verhalen en/of foto’s en wilt u deze delen met de grote groep Laura fans? Stuur een mailtje naar info@laura-alphen.nl

Kinderfietstocht

Je zal op woensdag middag maar lekker met je ouders, opa en/of oma gezellig een stukje mogen fietsen tijdens de kinderfietstocht, wetende dat deze middag gevuld zal zijn met verrassingen en een bezoekje aan de McDonalds. We mochten ook dit jaar weer diverse kinderen ontmoeten die enthousiast van start gingen en vol trots aan het einde van de middag hun medaille kwamen ophalen.

In 2019 zullen we wederom een kinderfietstocht organiseren en zijn we nu naarstig op zoek naar samenwerkingspartners om van deze middag een feestje te maken.