EvenementenNieuws

Fietsreparatie en onderhoud voor Dummy’s

Vanuit de senioren is een verzoek gekomen of het mogelijk is een soort informatie avond of cursus eenvoudige fietstechniek te houden. Dat is mogelijk, echter alleen bij voldoende interesse! Deze avond zal worden verzorgt door de clubmecanicien Lem en ondergetekende. Let wel alleen racefietsen en mountainbikes worden behandeld. Aan de orde komen:

·         Opbouw fiets en onderdelen.

·         Wielen dé – en monteren

·         Band plakken c.q. nieuwe binnenband monteren.

·         Remmen controleren, remblokjes vervangen en afstellen.

·         Versnelling controleren en afstellen.

·         Wat er nog ter tafel komt.

Het is mogelijk je eigen fiets mee te nemen waarbij eventuele gebreken worden gecontroleerd en advies wordt gegeven. Er wordt niet gerepareerd op deze avond, misschien wel afgesteld indien mogelijk.

De avond wordt gehouden op maandag 24 september in ons clubhuis. Het begint om 19.00 u we denken dat deze technische avond omstreeks 21.30 u wordt afgerond.

Deze cursus is gratis en toegankelijk voor alle leden van TVZ ’77.

Gaarne opgeven via e-mail aan Red (Jan Kampers) : jkampers@ziggo.nl