Wie zijn wij

Toervereniging  Zoetermeer ’77

Lang geleden waren er een aantal Zoetermeerse fietsers die wekelijks bij de Nutricia fabriek afspraken om een stuk te gaan fietsen. Er kwamen al snel steeds meer fietsers bij. In 1977 besloten zij een fietsvereniging op te richten en Toervereniging Zoetermeer ’77 was geboren, met als doel het beoefenen van de wielersport in Zoetermeer in de ruimste zin van het woord. Onder wielersport verstaan we het recreatieve sportieve van de fiets, zowel op de weg als in het terrein, in Nederland en daarbuiten. Door de jaren heen is de vereniging uitgegroeid tot wat het nu is.

Toervereniging Zoetermeer ’77 is aangesloten bij de Nederlandse Toer Fiets Unie (NTFU).

Jaarlijks worden er Vrije toertochten (VT) en Clubtoertochten (CT) georganiseerd variërend in afstanden van 25 tot 150 km. Bij de meeste tochten kan er gekozen worden uit verschillende afstanden. Enkele afstanden worden gereden met voorrijders als Groepstoertocht (GT). Voor nieuwe leden is dit een prima mogelijkheid om kennis te maken met het toerfietsen en daarnaast snel opgenomen te worden in één van de groepen binnen de vereniging.

Een paar keer per jaar wordt er door de leden van de vereniging een clubtocht (CT) georganiseerd. Deze tochten zijn alleen toegankelijk voor leden en introducés. Bij een CT staat de starttijd vast en wordt er gereden achter voorrijders. Indien niet anders vermeld, starten wij altijd vanaf het clubhuis.

Alle tochten worden jaarlijks opgenomen in de toerkalender van de vereniging.

Overige activiteiten
Regelmatig nemen individuele leden van de vereniging deel aan door andere verenigingen georganiseerde tochten. Dat kunnen zowel tochten in eigen land zijn als tochten in het buitenland. Bekende ritten zijn bijvoorbeeld de Fiets Challenge, en Luik – Bastenaken – Luik. Aankondiging van dergelijke tochten gebeurt via de website, de Fietspraat en/of het publicatiebord in het clubgebouw.

Winteractiviteiten
Het toerfietsseizoen loopt van begin maart tot halverwege oktober. Maar ook in de winterperiode staat de vereniging niet stil. Door middel van wekelijkse conditietrainingen wordt de algehele conditie op peil gehouden. Wanneer het weer het toelaat wordt de fiets vanzelfsprekend tevoorschijn gehaald.

Evenementencommissie
Naast bovenstaande fietsactiviteiten worden er ook evenementen georganiseerd die meer zijdelings met het fietsen te maken hebben. Waaronder een jeugdavond en een nieuwjaarsreceptie. Het sociale aspect speelt daarbij een belangrijke rol.

Clubgebouw
Het clubgebouw is geopend tijdens de VT een uur voor de vroegste starttijd en sluit ongeveer een uur na de sluitingstijd van de toertocht. Voor openingstijden zie Contact en Info.

Disclaimer
Toervereniging Zoetermeer ’77 is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de webblogs die gekoppeld zijn aan deze website. Voor informatie en vragen kunt u contact opnemen met de eigenaar van het betreffende webblog.